سه شنبه ۰۲ تیر ۰۵
۱۰ بازديد
۰ ۰
من مشاور خانواده‌ام و مدتی بود که روی یک پروژه تحقیقاتی کار می‌کردم که موضوعش بررسی تأثیر محیط و رفتار پرسنل در کاهش ترس از دندان‌پزشکی بود. هدفم این بود که بفهمم چرا بعضی افراد با ترس شدید به دندون‌پزشکی مراجعه می‌کنن، ولی بعد از تجربه‌ای خوب، اون ترس از بین می‌ره یا کم‌رنگ می‌شه.

برای همین، تصمیم گرفتم چند تا از کلینیک‌های دندان‌پزشکی رشت رو بررسی کنم. یکی از اولین گزینه‌هایی که به ذهنم رسید، کلینیک اپکس بود. چون خودم هم قبلاً برای درمان به اونجا مراجعه کرده بودم و تجربه خیلی خوبی داشتم؛ هم از نظر کیفیت درمان و هم برخورد حرفه‌ای پرسنل. یادمه اون موقع برای ایمپلنت در رشت، خیلی تحقیق کرده بودم و اپکس واقعاً بهترین انتخاب بود.

برای تحقیق، حضوری به اپکس رفتم و با چند تا از مراجعان صحبت کردم. جالب اینجا بود که تقریباً همه از یه چیز می‌گفتن: تمیزی محیط، برخورد گرم و صمیمی کادر، و اعتماد بی‌نظیری که دکترها بهشون می‌دادن. خیلی‌ها گفتن که قبلاً از دندون‌پزشکی می‌ترسیدن، ولی از وقتی به اپکس اومدن، نه‌تنها ترسشون کم شده، بلکه با خیال راحت جلسات درمانی‌شون رو ادامه دادن.

این تحقیق برای من فقط یه پروژه نبود؛ یه جور تأیید دوباره بود برای تجربه‌ای که خودم قبلاً باهاش روبه‌رو شده بودم. فهمیدم که وقتی کیفیت درمان با انسانیت و آرامش همراه می‌شه، یه کلینیک می‌تونه فراتر از جای درمان، به یه نقطه امن و قابل اعتماد برای بیمار تبدیل بشه. کلینیک اپکس دقیقاً همون‌جاست.
۸ بازديد
۰ ۰
امروز یه جور خاصی خسته بودم. نه از اون خستگیای جسمی که با یه چرت درست می‌شه، از اون خستگیای روحی که ته دلت سنگینه. من یه مشاور خانواده‌م، هر روز می‌شینم پای حرف آدمایی که از هم خسته‌ن، از بچه‌هاشون دور شدن، یا دلشون برای خودشون تنگ شده.
ولی راستش امروز، بین یه جلسه و جلسه‌ی دیگه، یه لحظه نگاهم رفت به قاب عکس روی میزم. من و پسرم، کنار دریا، وقتی هنوز اون کوچولو بود و فکر می‌کرد من قهرمانشم. یه لحظه همه چی ایستاد. خودم از خودم پرسیدم: "داری به بقیه یاد می‌دی چطور به خونوادشون اهمیت بدن، ولی خودت چی؟"
همون‌جا زنگ زدم منشی و گفتم: «بقیه‌ی وقتامو امروز کنسل کن، واقعاً لازم دارم یه نفس بکشم.» لپ‌تاپمو بستم، کلینیکو بوسیدم و رفتم خونه.
پسرم با دیدنم ذوق کرد، انگار عیدی گرفته. گفتم: «بریم پارک؟ بریم بستنی بخوریم؟ اصلاً بریم فقط با هم وقت بگذرونیم.» و رفتیم. نه موبایلی، نه فکر کار، فقط من و اون. خندیدیم، حرف زدیم، حتی با هم مسابقه دو گذاشتیم و اونم گذاشت جلوم ببرم، چون می‌دونه باباش قهرمانه!
امروز برای من یه یادآوری بود؛ که گاهی بهترین مشاوره‌ای که می‌تونی بدی، یه تصمیم کوچیک برای خودته… اینکه برگردی به آدمایی که بیشتر از هر کسی بهت نیاز دارن
۹ بازديد
۰ ۰
سلام به وبلاگ من خوش اومدین .من سال‌هاست به عنوان مشاور خانواده کار می‌کنم و تو جلساتم با مراجعین، خیلی وقتا موضوعات متنوعی پیش میاد که شاید در ظاهر ربطی به مشاوره نداشته باشه، ولی تأثیر مستقیم روی حال روحی و اعتمادبه‌نفس افراد داره.

چند وقت پیش، یکی از مراجعینم با ناراحتی از تجربه‌ی بدش تو یه مرکز غیرمعتبر دندان‌پزشکی گفت. برای جراحی کاشت ایمپلانت رفته بود و نه‌تنها کار با دقت انجام نشده بود، بلکه از بی‌نظمی و بی‌توجهی پرسنل هم ناراحت بود . این موضوع باعث شده بود تا مدت‌ها احساس ترس و بی‌اعتمادی نسبت به درمان پیدا کنه.

صحبتاش منو برد به چند سال پیش، وقتی خودم تصمیم گرفته بودم جراحی کاشت ایمپلانت انجام بدم. واقعیتش اینه که منم اولش کلی استرس داشتم. اما به پیشنهاد یکی از دوستام رفتم کلینیک دندان‌پزشکی اپکس تو شهر رشت.

دقیق یادمه هست از همون لحظه ورود، حس خوبی به محیط پیدا کردم. کلینیک تمیز، مرتب و با یه فضای آروم و حرفه‌ای بود. مشاوره دقیق انجام شد، عکس‌برداری کامل و بررسی وضعیت فکم خیلی با دقت پیش رفت. دکتر همه مراحل رو با صبر و حوصله توضیح داد و هیچ‌چیز پنهونی وجود نداشت.

اون روز، بعد از شنیدن تجربه‌ی بد اون مراجع، با خودم گفتم چقدر خوبه که مراکز قابل اعتماد مثل کلینیک دندان‌پزشکی اپکس هستن که با رعایت همه اصول حرفه‌ای، باعث می‌شن مردم با خیال راحت به درمانشون بپردازن.

اگه شما هم مثل من یه روزی نیاز به جراحی ایمپلانت در رشت پیدا کردین، با اطمینان کامل کلینیک دندان‌پزشکی اپکس رو پیشنهاد می‌کنم. چون تجربه‌ خوب، فقط به مهارت پزشک نیست؛ به احساس آرامش و اعتماد هم برمی‌گرده.
۱۱ بازديد
۰ ۰

چند سال پیش، به‌خاطر درد شدید مجبور شدم یکی از دندون‌هامو بکشم. اون موقع نه توان مالی کاشت ایمپلنت رو داشتم، نه شرایط زندگی‌م اجازه می‌داد به فکر جایگزینی باشم. بعدش هم خوردیم به دوران کرونا؛ همون دورانی که همه‌چیز تعطیل شد،  و مشکلاتی که یه زمانی کوچیک بودن، بزرگ‌تر از قبل به چشم اومدن.

یکی از اون مشکلات برای من، جای خالی دندونم بود. شاید در ظاهر ساده به نظر بیاد، اما تأثیرش روی من عمیق بود. کم‌کم اعتماد به نفس‌م ضعیف شد. دیگه مثل قبل نمی‌تونستم راحت لبخند بزنم، حتی توی قرارهای کاری احساس به شدت بدی داشتم   حس می‌کردم همه دارن به دهنم نگاه می‌کنن، و این فشار روانی، از درد فیزیکی هم سخت‌تر بود.

تا اینکه تصمیم گرفتم به یکی از مراکز معتبر دندان‌پزشکی رشت مراجعه کنم. وقتی مشکلم رو توضیح دادم، با دقت و حوصله بهم توضیح دادن که کاشت ایمپلنت می‌تونه بهترین راه‌حل برای من باشه. گفتن باید اول یه عکس CBCT بگیرم تا وضعیت استخوان فک مشخص بشه. بعد از بررسی عکس و معاینه، یه مدل ایمپلنت مناسب برای شرایط من انتخاب شد و کومیسیون پزشکی تأیید کرد که می‌تونم عمل رو انجام بدم.

اونجا بود که با راهنمایی دکتر، فهمیدم ایمپلنت دندانی خیلی مزایای بیشتری نسبت به دندون مصنوعی داره:

ثابت و بادوامه: برخلاف دندون مصنوعی که ممکنه جابه‌جا بشه یا نیاز به چسب داشته باشه، ایمپلنت کاملاً توی فک محکم می‌شه و حس یه دندون طبیعی رو داره.

ظاهر طبیعی‌تری داره: کسی متوجه نمی‌شه که این دندون کاشتیه. لبخند آدم طبیعی‌تر و زیباتر می‌شه.

مانع تحلیل استخوان می‌شه: وقتی دندون از بین می‌ره، استخوان اون ناحیه شروع به تحلیل رفتن می‌کنه. ولی ایمپلنت این مشکل رو تا حد زیادی حل می‌کنه.

غذا خوردن راحت‌تره: با ایمپلنت، مثل دندون طبیعی می‌تونی هر غذایی بخوری بدون نگرانی.


الان چند وقتیه که ایمپلنت گذاشتم و باید بگم واقعاً حس خوبی دارم. نه فقط از لحاظ فیزیکی، بلکه از نظر روحی هم بهتر شدم. اعتماد به نفس‌م برگشته، توی قرارای کاری و جمع‌های دوستانه راحت‌ترم، و لبخند زدن برام یه دغدغه نیست.

برای هر کسی که مثل من سال‌ها با جای خالی دندونش کنار اومده، پیشنهاد می‌کنم حتماً با یه دندان‌پزشک حرفه‌ای مشورت کنه. چون گاهی یه تغییر کوچیک، می‌تونه حال روحی و زندگی‌ت رو عوض کنه.
۱۲ بازديد
۰ ۰
سلام به اولین مطلب من در این وبلاگ خوش اومدین . من یک مشاور خانوادم که می خوام تجربیات خودمو در رابطه با بهداشت دهان و دندان ایمپلنت باهاتون در میون بزارم پس با حمایتتاتون خوشحالم کنید 
وقتی ایمپلنت کردم فک میکردم همه چیز تموم شده و به هیچ مراقبت دیگه ای نیاز ندارم اما با شنیدن جمله دکتر که گفت ایمپلنت دندون طبیعیه اما نیاز به مراقبت بیشتر داره تمام تصوراتم از بین رفت این جمله برام جرقه ای بود تا بیشتر حواسم به بهداشت دهان ودندونام باشه 
همه چیز بعد از عململ شروع شد تا باعث بشه بفهمم بهداشت دهان دیگه شوخی بردار نیست . اگه یه دندون معمولی خراب بشه میشه درستش کرد یا حتی کشیدش ولی ایمپلنت سرمایه گذاریه هم از لحاظ درد زمان و هزینه!برای همین شروع کردم با دقت بیشتری مسواک بزنم نخ دندون استفاده کنم و دهان شویه رو هم توی روتینم قرار بدم